Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu zamierza przystąpić do programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”....
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu zamierza przystąpić do programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. W związku z tym samorządy województwa dolnośląskiego mogą pozyskać do 85 % dotacji na zadania związane z usuwaniem azbestu. Muszą spełnić następujące warunki: przedsięwzięcie musi zostać przeprowadzone na terenie gminy, w której została przeprowadzona inwentaryzacja wyrobów zawierających azbest i posiadającej Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest, przedsięwzięcie określone do współfinansowania nie zostało zakończone przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie, jednostki samorządu terytorialnego pośredniczące w przekazywaniu dofinansowania ostatecznemu odbiorcy stosują zasady pomocy publicznej i są zobowiązane do zapewnienia zgodności pomocy publicznej z zasadami jej udzielania oraz realizacji innych obowiązków podmiotu udzielającego pomocy (Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006, str. 5 i Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1535/2007 z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy de minimis w sektorze produkcji rolnej(Dz. Urz. UE L 337 z 21.12.2007, str.35).
WFOŚiGW we Wrocławiu udzielając dotacji na przedmiotowe zadania będzie uwzględniał efektywność kosztową oraz stopień pilności usunięcia i unieszkodliwienia lub zabezpieczenia odpadów (Rozp. Ministra Gospodarki w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest z dnia 2 kwietnia 2004 r. z późn. zm.).
W związku z ograniczoną kwotą (zaplanowano wydatkowanie ok. 3 mln zł w latach
2011-2012), należy przesłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. deklarację przystąpienia do Programu i przedstawienie ilości odpadu (Mg) zawierającego azbest przewidzianego do unieszkodliwienia wraz z określeniem niezbędnych wydatków na ten cel.
Źródło: www.administrator24.info