Jeżeli reprezentują Państwo jedną z gmin, które dotychczas nie prowadziły rejestru wyrobów azbestowych w systemie Bazy Azbestowej, a chcieliby Państwo rozpocząć prowadzenie ww. rejestru, konieczne jest utworzenie dla Państwa nowego konta użytkownika systemu Baza Azbestowa*.
Aby tego dokonać, należy przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zgłoszenie (ze SŁUŻBOWEGO adresu e-mail zarejestrowanego w domenie powiązanej z gminą!) o treści:
"Zwracamy się o przydzielenie dostępu do Bazy Azbestowej dla gminy <<NAZWA GMINY>>.
Nazwa gminy: <<...>>
Typ gminy: <<...>>
Powiat: <<...>>
Województwo: <<...>>
Imię, nazwisko osoby, która będzie zajmować się Bazą Azbestową w imieniu gminy: <<...>>
Nr telefonu kontaktowego: <<...>>"
Login i hasło zostaną przesłane na służbowy adres mailowy, z którego została wysłana wiadomość.
UWAGA! Konta użytkowników są zakładane tylko i wyłącznie na adresy e-mail znajdujące się w domenie gminy (np. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) lub na adresy podane w BIP danej gminy. Adresy e-mail powiązane z darmowymi jak również płatnymi komercyjnymi serwerami pocztowymi (Onet, Interia, WP, Gmail, itd.) będą ignorowane (za wyjątkiem tych podanych w BIP danej gminy).
*WAŻNE! Jeżeli gmina posiada już konto w systemie, do przywrócenia danych logowania należy skorzystać z formularza resetowania hasła lub formularza przypomnienia loginu użytkownika. Do przywrócenia danych wystarczy podać adres e-mail, na jaki zostało założone konto gminy - w odpowiedzi na zgłoszenie system wyśle wiadomość automatyczną z danymi niezbędnymi do zalogowania się do systemu.W przypadku problemów z uzyskaniem nowego hasła przy użyciu procedury automatycznego przywracania danych dostępowych do systemu Bazy Azbestowej (np. wiadomość resetująca hasło wysłana z systemu nie dotarła do Państwa), w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy Państwa serwer pocztowy dopuszcza wiadomości z systemu (mogą one trafiać do folderu SPAM). Jeśli wiadomości są odrzucane przez serwer, należy poprosić administratora serwera pocztowego o dodanie adresu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do tzw. "białej listy". Jeżeli adres e-mail nie jest znany, należy dokonać ponownej rejestracji gminy w Bazie Azbestowej zgodnie z ww. procedurą - wszystkie dane gminy zostaną przepisane na konto użytkownika powiązane z adresem e-mail aktualnie wykorzystywanym w gminie.