Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu będzie realizowało w tym roku „Program usuwania wyrobów zawierających azbest”, a tym samym dofinansuje mieszkańcom usuwanie tego niebezpiecznego materiału z ich posesji....
Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu będzie realizowało w tym roku „Program usuwania wyrobów zawierających azbest”, a tym samym dofinansuje mieszkańcom usuwanie tego niebezpiecznego materiału z ich posesji. Obejmie ono pokrycie kosztów usunięcia odpadów zawierających azbest związanych z pakowaniem, załadunkiem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych.
Koszty związane z demontażem elementów budowlanych zawierających azbest ponoszą właściciele budynków (projekt nie obejmuje tego zadania). Do obowiązków właściciela budynku należy również zgłoszenie do starostwa (organu administracji budowlanej) zamiaru prowadzenia prac budowlanych lub, jeżeli zakres prac remontowych będzie wykraczał poza warunki zgłoszenia, uzyskanie pozwolenia na budowę.
Mieszkańcy powiatu, jednostki organizacyjne przez przestąpieniem do remontu budynków, w wyniku którego powstaną odpady zawierające azbest, zgłaszają chęć udziału w programie poprzez złożenie w Starostwie Powiatowym stosownego wniosku. Projekt realizowany będzie od kwietnia 2010 roku do grudnia 2011roku. Jest finansowany w 85% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego poprzez Małopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007 – 2013 i w 15% z wkładu własnego Powiatu Nowosądeckiego.
Źródło: www.bip.powiat.nowy-sacz.pl