Ponad 500 ton azbestu znajduje się jeszcze na terenie Krosna. Urząd Miasta przypomina, że pokrywa wszystkie koszty związane z jego usunięciem. Do środy (9.11) trzeba jednak złożyć stosowny wniosek....
Ponad 500 ton azbestu znajduje się jeszcze na terenie Krosna. Urząd Miasta przypomina, że pokrywa wszystkie koszty związane z jego usunięciem. Do środy (9.11) trzeba jednak złożyć stosowny wniosek.
Azbest jest niebezpieczną substancją powodującą choroby nowotworowe. W Krośnie są jeszcze setki ton tego niebezpiecznego odpadu
Akcja usuwania azbestu trwa w Krośnie od 2002 roku. Urząd Miasta pokrywa wszystkie koszty związane z załadunkiem, transportem i utylizacją materiałów zawierających azbest - mogą to być np. pokrycia dachowe z eternitu lub elementy elewacji.
Do środy (9.11) zbierane są wnioski mieszkańców dotyczące odbioru do unieszkodliwiania odpadów azbestowych. Należy je składać osobiście w Referacie Ochrony Środowiska przy ul. Staszica 2. Planowany termin realizacji wniosków to 14 listopada 2011 r.
Od 2002 magistrat zrealizował blisko 300 takich wniosków. - Od początku 2002 do końca 2010 roku unieszkodliwiono 398 ton wyrobów zawierających azbest. Pozostało jednak jeszcze 559 ton. Na terenie Krosna zlokalizowano około 680 miejsc występowania takich wyrobów – informuje Katarzyna Dziamba-Kawula z Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta.
- Bardzo nam zależy, aby jak najwięcej osób mogło jeszcze w tym roku skorzystać z możliwości bezpłatnego usunięcia azbestu – dodaje.
Urząd Miasta przypomina także, że zgodnie z rozporządzeniem ministra gospodarki, osoby fizyczne posiadające wyroby zawierające azbest mają obowiązek zgłosić ten fakt.
Osoby zainteresowane odbiorem odpadów azbestowych w 2012 roku mogą również składać stosowne wnioski w Referacie Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Krosna. Będzie wtedy możliwość uzyskania dotacji na unieszkodliwianie azbestu przez Wojewódzki i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
źródło: www.krosno24.pl