Logotyp w artykuleUrzędnicy miejscy z Radomia planują, iż rocznie zostanie usunięte ok. 160 ton azbestu z obszaru miasta. Będzie to kosztować ponad 67 tys. zł....

Urzędnicy miejscy z Radomia planują, iż rocznie zostanie usunięte ok. 160 ton azbestu z obszaru miasta. Będzie to kosztować ponad 67 tys. zł. Właściciele budynków będą musieli ponieść koszty demontażu elementów azbestowych i zabezpieczenia go w miejscu, w którym stoi budynek. Miasto zapewni odbiór azbestu i jego utylizację.

Program jest skierowany do osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni. Będzie realizowany do czasu, aż azbest całkowicie zniknie z terenu miasta. Władze Radomia planują, iż co roku przeznaczą z budżetu ponad 67 tys. zł. na usuwanie niebezpiecznego materiału z budynków.

W latach 2006 - 2009 realizowano program likwidacji wyrobów azbestowych na terenie miasta. Właściciele nieruchomości dostawali dotacje finansowe z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na demontaż, transport i utylizację azbestu. W ciągu czterech lat, na terenie Radomia, usunięto ok. 641 ton azbestu, kosztowało to ok. 1 mln zł.

Źródło: gazeta.pl

Do góry
Serwis Baza Azbestowa (BA) używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom serwisu korzystanie z systemu BA oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności