Urzędnicy miejscy z Radomia planują, iż rocznie zostanie usunięte ok. 160 ton azbestu z obszaru miasta. Będzie to kosztować ponad 67 tys. zł....
Urzędnicy miejscy z Radomia planują, iż rocznie zostanie usunięte ok. 160 ton azbestu z obszaru miasta. Będzie to kosztować ponad 67 tys. zł. Właściciele budynków będą musieli ponieść koszty demontażu elementów azbestowych i zabezpieczenia go w miejscu, w którym stoi budynek. Miasto zapewni odbiór azbestu i jego utylizację.
Program jest skierowany do osób fizycznych, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni. Będzie realizowany do czasu, aż azbest całkowicie zniknie z terenu miasta. Władze Radomia planują, iż co roku przeznaczą z budżetu ponad 67 tys. zł. na usuwanie niebezpiecznego materiału z budynków.
W latach 2006 - 2009 realizowano program likwidacji wyrobów azbestowych na terenie miasta. Właściciele nieruchomości dostawali dotacje finansowe z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na demontaż, transport i utylizację azbestu. W ciągu czterech lat, na terenie Radomia, usunięto ok. 641 ton azbestu, kosztowało to ok. 1 mln zł.
Źródło: gazeta.pl