Logotyp w artykule

Na terenie miasta i gminy Parczew znajduje się wciąż 300 tys. m2 azbestu. Z tego 28% stanowią budynki mieszkalne. Koszt usunięcia takiej ilości niebezpiecznego materiału wyniesie 5 mln zł...

 

 

Na terenie miasta i gminy Parczew znajduje się wciąż 300 tys. m2 azbestu. Z tego 28% stanowią budynki mieszkalne. Koszt usunięcia takiej ilości niebezpiecznego materiału wyniesie 5 mln zł. Władze Parczewa od 2 lat opracowywały program usuwania azbestu z terenu miasta i gminy do końca 2032 roku. Przeprowadzona w mieście i gminie inwentaryzacja wykazała, że do usunięcia pozostało jeszcze ponad 5 ton niebezpiecznego materiału. Okazało się, że występuje on jedynie w pokryciach dachowych, w większości w budynkach mieszkalnych i gospodarczych. W przygotowanym programie zawarto także informacje, mówiące o niebezpieczeństwach i zagrożeniach związanych z azbestem i sposoby postępowania z wyrobami, które go zawierają. Koszty usuwania azbestu rozbito na lata.

Program wejdzie w życie w przyszłym roku. Wtedy też osoby zainteresowane dofinansowaniem usunięcia azbestu z budynku mieszkalnego czy gospodarczego, będą mogły składać wnioski w urzędzie miasta. Gdy wpłynie już większa ilość wniosków, władze miasta i gminy Parczew, w wyniku przetargu, wyłonią wykonawcę. Zabezpieczony azbest zostanie przewieziony na składowisko w Kraśniku.

O dofinansowanie nie będą mogły ubiegać się osoby, które już wcześniej wymieniły pokrycie dachowe.

Źródło: www.e-wspólnota.com/Parczew

Do góry
Serwis Baza Azbestowa (BA) używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom serwisu korzystanie z systemu BA oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności