Na terenie miasta i gminy Parczew znajduje się wciąż 300 tys. m2 azbestu. Z tego 28% stanowią budynki mieszkalne. Koszt usunięcia takiej ilości niebezpiecznego materiału wyniesie 5 mln zł. Władze Parczewa od 2 lat opracowywały program usuwania azbestu z terenu miasta i gminy do końca 2032 roku. Przeprowadzona w mieście i gminie inwentaryzacja wykazała, że do usunięcia pozostało jeszcze ponad 5 ton niebezpiecznego materiału. Okazało się, że występuje on jedynie w pokryciach dachowych, w większości w budynkach mieszkalnych i gospodarczych. W przygotowanym programie zawarto także informacje, mówiące o niebezpieczeństwach i zagrożeniach związanych z azbestem i sposoby postępowania z wyrobami, które go zawierają. Koszty usuwania azbestu rozbito na lata.
Program wejdzie w życie w przyszłym roku. Wtedy też osoby zainteresowane dofinansowaniem usunięcia azbestu z budynku mieszkalnego czy gospodarczego, będą mogły składać wnioski w urzędzie miasta. Gdy wpłynie już większa ilość wniosków, władze miasta i gminy Parczew, w wyniku przetargu, wyłonią wykonawcę. Zabezpieczony azbest zostanie przewieziony na składowisko w Kraśniku.
O dofinansowanie nie będą mogły ubiegać się osoby, które już wcześniej wymieniły pokrycie dachowe.
Źródło: www.e-wspólnota.com/Parczew